Veckan som gått.

Det har hänt mycket här hos oss!
Jag har jobbat mina sista dagar på MOOD, som även tog priset som bästa arbetsplatsen, hittills. Fantastiska människor, fint väder och roliga uppgifter. Hade mer än gärna fortsatt med det, men inget varar för evigt. Men jag och Linn tackade i all hast ja till ett jobb som hundvakt, då vi för tillfället inte hade så mycket annat för oss. Så fick det bli!
Vi gav oss iväg mot Östermalmstorg och hämtade hunden, som kan beskrivas som farlig, livsfarlig och galen. Men vi gillade det. Långa promenader runt Djurgården bland alla lattemammor med alla likadana barnvagnar. Åter igen har det varit fint vårväder, så jag har kommit på mig själv med att ständigt gå med ett stort leende på läpparna. Tillbaka till hunden. I två dagar sysselsatte vi oss med detta, tills vi insåg att det inte fungerade så bra att endast vara hundvakt om dagarna. Hyran ska ju trots allt betalas varje månad. Så vi sa upp oss från detta, och tur var väl det för jag hade redan börjat fästa mig vid den lille (stora) busen. Istället fick jag ett samtal om jobb som jag självklart tackade ja till. Fick även i uppdrag att hitta en lämplig arbetskollega då dom inte hade tid att anställa någon själva. Linn hade andra planer så lotten föll på Britta, som lyckligt nog tackade ja. Nu hänger vi två+ Ida som jag jobbade med från MOOD i Täby Centrum i två dagar och har det allmänt trevligt. Idag fick jag även frågan "Hur får man ditt jobb?" av en kille i tele2-montern... Då insåg jag att vi har det bra! Jävligt bra har vi det här!

Linn är och lyssnar på Krunegård ikväll! Hon har varit glad för detta hela dagen, och jag kan tänka mig att hon kommer hem ännu gladare ikväll. Fast då sover jag, så jag får helt enkelt uppdatera mig om kvällen imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0