Helgen.

Tänkte dela med mig av en helt fantastiskt helg här i Stockholm. I fredags kom Samuel och Charlie hit och drack öl, innan vi gav oss iväg för att se på Johan Örjansson och Israel Nash Gripka med alla andra Falkenbergare. Visade sig vara mycket väl spenderade 230kr. Så bra, så bra, så bra det var!

På lördagen började vi att dricka lite vin här hemma hos oss, jag, Linn och Frida samtidigt som vi avnjöt en mycket god måltid från Thaistyle här i Enskede. Nr. 11 har blivit favoriten! Dels för att den rätten är vad vi klarar av i chiliskalan, utan att ligga raklånga på golvet och tömma litervis med vatten. Men sen också för att vi är väldigt förtjusta i cashewnötter och grönsaker blandat med kyckling och god sås! Tillbaka till lördagens händelser: Runt 12-tiden var det dags att ge sig iväg in mot stan för att dansa lite. Dock var Linn trött och hängde inte med ut, så jag och Frida gav oss iväg själva. Vi hittade självklart inte dit vi skulle, men tur var väl det för vi hamnade på Slakthuset som visade sig vara helt rätt ställe. Mycket mycket roligt och väldigt mycket mer folk denna helgen än sist vi var där!

Med andra ord har vi haft en bra helg här med min kära jobbarkompis Frida. Men vi har även insett att vi inte klarar av detta tempot såhär många dagar i rad. Ikväll har vi legat utslagna i soffan och nu väntar en ganska lung vecka med många filmkvällar och god mat. Lite jobb på det, för att välkomna rutinerna tillbaka i våra liv!

Imorgon ska jag bege mig in mot söder för att köpa skor och kalender. Måste sysselsätta mig med någon under tiden Linn är borta och jobbar, så shopping kändes som ett bra val. Behöver svarta skor till jobbet, och en kalender för att skriva ner allt som händer så att jag inte lyckas dubbelboka igen.

God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0