Att vara själv för första gången på tre veckor.

Sitter här i en tom och mörk lägenhet, utan Linn. Vilket känns väldigt konstigt, med tanke på att vi inte har varit ifrån varandra någonting under tre veckors tid. Hon sitter för tillfället på hjärt- och lungräddningskurs med några andra framtida nannys. Fyra timmar ska det ta, så nu sitter jag här, oroligt som man är och väntar på att hon ska bli klar och komma hem till vår säkra lägenhet....

Så vad ska jag göra ikväll?
Jo, jag ska ladda upp med te och massa filmer. Ha fötterna på soffbordet och äta chips i sängen. Kanske inte det sistnämnda för det blir jag som får lida för det inatt sen när jag ligger och rullar runt bland smulorna. Sen ska jag finslipa på mitt personliga brev också. Jag ska nämligen på något event/intervju/vet-ej-vad-det-är-för-något nästa vecka på ett finfint hotell. Dom bjuder på fika stod det, så jag kunde inte tacka nej! (inte för att jag skulle tackat nej om dom inte hade bjudit på fika). Dock känner jag att jag måste vara superduper välklädd och ha ett tipptopp CV. Med andra ord är det dags att börja stryka skjortor.

Skrivet av Sofia.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0