Världens bästa lax

Måste ju hålla jämna steg med Sofia, så jag delar med mig av ett recept på en av mina favoriträtter - laxfilé med oströra.

100-150 g feta- eller salladsost.
2 dl crème fraiche.
1,5-1 tsk salladskrydda.

Japp, så enkelt är det.
Smula sönder osten och rör ihop den med övriga ingredienser.
Lägg tre-fyra tinade laxfiléer i en oljad form, bred därefter på oströran och strö över lite salt.
In med firrarna i mitten av ugnen på 200 grader, i en sisådär 20-25 minuter, tills de är helt genomstekta.

(Måttangivningarna är inte exakta på grund av den simpla anledningen att jag inte riktigt vet hur mycket jag brukar ta av allt.)

Inlägg skrivet av Linn.


Kommentarer
Postat av: Karin

Ser smarrigt ut!

2012-01-07 @ 22:26:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0